Usein kysytyt kysymykset

Miten koronavirus vaikuttaa tilausten toimituksiin? (1.7.2020)

Voit tehdä tilauksesi verkkokaupastamme huoletta. Tilaukset toimitetaan tällä hetkellä normaalisti Heinolan varastoltamme. Varastotuotteiden arvioitu toimitusaika on 3–6 arkipäivää.

Postin toimitustavat
Koronavirus ei vaikuta Postin palveluihin, vaan Posti toimittaa lähetykset normaaliin tapaan. Huolellinen varautuminen viruksen leviämiseen ja ennaltaehkäisyyn on kuitenkin tuonut muutoksia tiettyihin Postin palveluiden toimintamalleihin. Lisätietoa löydät Postin sivuilta.

DB Schenkerin toimitustavat
Koronavirus ei vaikuta DB Schenkerin toimituksiin, vaan DB Schenker toimittaa lähetykset jälleen normaaliin tapaan. Tiettyihin käytäntöihin on kuitenkin tehty muutoksia koskien lähetysten luovuttamista ja vastaanottamista. Lisätietoa löydät DB Schenkerin sivuilta.

THL:n mukaan koronavirus ei tartu lähetysten välityksellä eikä yhtään tartuntaa tavaroiden kautta ole todettu.

Seuraamme tilannetta tarkasti ja noudatamme viranomaisten suosituksia.

TILAAMINEN

Miksi minun kannattaa liittyä Friends of Familon -jäseneksi ja rekisteröityä Familon.fi-verkkokauppaan?

Friends of Familon -jäsenenä saat tilattua nopeammin Familon.fi-verkkokaupasta. Lisäksi saat omat sivut tilausten ja tilaushistorian sekä tilaamiesi tuotteiden hoito-ohjeiden tarkasteluun. Jäsenen Friends of Familon -uutiskirjeessä saat käyttöösi vaihtuvia erikoisetuja ja hyvän olon vinkkejä. Liity mukaan www.familon.fi/rekisteroidy

Tuleeko minun rekisteröityä verkkokauppaan voidakseni tehdä tilauksen?

Familon.fi-verkkokaupassa voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. 

Tilasin uuden salasanan, mutta se ei jostain syystä tule perille?

Olisiko kenties mahdollista, että olet tilannut Friends of Familon -uutiskirjeen, mutta et olisi rekisteröitynyt erikseen verkkokaupassamme asiakkaaksi ja siinä yhteydessä luonut salasanaa? Kokeilisitko vielä rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi www.familon.fi/rekisteroidy

Sain etukoodin, miten käytän sen?

Käyttääksesi etukoodeja rekisteröidy verkkokauppaan ja kirjaudu sisään, lisää tuotteet koriin ja syötä etukoodi ostoskorissa etukoodi-kenttään. Ota koodi käyttöön painamalla aktivoi. Voit käyttää yhden etukoodin/tilaus. Lunastaessasi lahjakortin et voi käyttää etukoodeja.

TOIMITUS

Kuinka kauan tuotteiden toimitus kestää?

Varastotuotteiden toimitusaika on 3-6 arkipäivää, tilaustuotteiden 1-3 viikkoa. Alennusmyynnin aikana toimitusaika voi olla tavallista pidempi.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Kun olet tehnyt tilauksen, siirtyy se automaattisesti kerättäväksi ja toimitettavaksi eikä tilausta voi enää perua. Halutessasi voit tehdä palautusilmoituksen 14 päivän sisällä. Katso tarkemmin palautusohjeet.

Voiko tuotteita tilata lahjaksi?

Kyllä, valitsemalla tilaukselle eri toimitusosoitteen.

Miten lahjan vastaanottaja saa tiedon paketistaan?

Vastaanottaja saa tiedon Postin saapumisilmoituksella. Lahjan saajalle kannattaa kuitenkin kertoa tulevasta lähetyksestä, jotta hän osaa varautua saapumisilmoitukseen.

Voinko tilata tuotteita ulkomaille?

Familon.fi-verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen (Manner-Suomen osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys).

Miksi samasta tilauksesta tulee monta eri toimitusta?

Familon.fi-verkkokaupan varastotuotteiden toimitusaika on 3-6 arkipäivää, tilaustuotteiden 1-3 viikkoa. Mikäli samalla tilauksella tilataan sekä varastotuotteita että tilaustuotteita, saattaa tilauksen toimitus tapahtua kahdessa erässä.

Mikäli pakettiautomaattiin tilaamasi tuotteet eivät mahdu yhteen lokeroon, muodostuu tilauksestasi monipakettilähetys. Saat Postilta erillisen ilmoituksen ja lokerokoodin jokaiseen monipakettilähetyksen osaan.

TIETOSUOJA

Miten olette huomioineet EU:n tietosuoja-asetuksen ja mistä löydän tietosuojaselosteen?

Tietosuoja on aina ollut Familonille tärkeä asia. Noudatamme EU:n tietosuoja-asetusta (GDPR) ja kansallista lainsäädäntöä henkilötietojesi turvaamiseksi. Haluamme kertoa tietosuojakäytännöistämme selkeästi ja avoimesti. Täältä voit lukea lisää tietosuojasta ja katsoa tietosuojaselosteen.

Käytättekö sivuilla evästeitä?

Familon.fi-sivustolla käytetään evästeitä ”cookies”, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä eikä sitä yhdistetä käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin. Voit halutessasi estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestasi sivustolla vierailun jälkeen. Lisätietoja evästeiden käytöstä ja tietosuojasta löydät säännöt ja tietosuojaseloste -sivulta.

TUOTTEET

Etsin allergiselle sopivia tuotteita, mitkä Familon-tuotteista sopivat minulle?

Lähes kaikki Familonin tyynyt, peitot, tekstiilit, patjat ja sängyt sopivat myös allergisille. Tunnistat allergiselle sopivat tuotteet Allergiatunnuksesta®, jonka löydät tuotesivulta. Tuote jolla on Allergiatunnus® soveltuu myös herkälle iholle, allergiselle tai hengitystieoireista ja astmasta kärsivälle. Teemme jatkuvaa yhteistyötä Allergia-, Iho- ja Astmaliitto ry:n kanssa, jo vuodesta 1996, jotta voimme tarjota myös herkimmille laajan valikoiman turvallisia hyvän unen tuotteita.

Tarvitsisin erikoiskokoisen joustinsängyn / patjan / sijauspatjan. Valmistatteko tuotteita erikoiskokoisina?

Valitettavasti emme tällä hetkellä valmista tuotteita erikoiskokoisina. Familon-vuodemalliston vakiokoot ovat joustinsängyille 80x200cm, 90x200cm, 120x200cm ja joustinpatjoille 80x200cm ja 90x200cm. Mallistomme sijauspatjat ovat kokoa 80x200cm, 90x200cm, 120x200cm, 160x200cm ja 180x200cm.