Palautukset

TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

Familon.fi-verkkokaupan asiakkaan on mahdollista palauttaa verkkokaupasta hankkimansa käyttämätön ja palautusehdot täyttävä tuote 14 vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Tee palautusilmoitus täyttämällä tuotepalautuslomake. Katso tarkemmin palautusehdot.

TUOTTEEN VAIHTAMINEN

Mikäli haluat vaihtaa verkkokaupasta tilatun tuotteen, sinun tulee palauttaa vaihdettava tuote palautusohjeemme mukaisesti ja tehdä haluamastasi tuotteesta uusi tilaus. Kun olemme vastaanottaneet palautettavan ja palautusehtomme täyttävän tuotteen, hyvitämme sen hinnan alkuperäisessä ostossa käytetylle luotto- tai pankkitilille. Mikäli palautat kaikki tuotteet useamman tuotteen tilauksesta, hyvitämme myös tilauksen toimituskulut. Veloitamme uuden tuotteen tilauksen toimituskulut normaalisti.

PALAUTUSOHJEET

1. Täytä palautusilmoitus verkkosivuillamme tuotepalautuslomake.

2. Vastaanotettuamme ilmoituksen lähetämme sähköpostitse palautusosoitteen ja postin asiakaspalautustunnuksen, jota käyttämällä palautus on maksuton. Lähtökohtaisesti Familon.fi-verkkokauppa ei vastaa palautuskuluista, kun kyseessä on nouto- tai kotiinkuljetustuote.

3. Pakkaa tuote siten, ettei alkuperäiseen pakkaukseen tule merkintöjä ja teippauksia. Laita mukaan palautustunniste tilausnumerolla täydennettynä.

4. Vie tuote postiin ja pyydä seurantatunnus. Lähettäjä eli asiakas vastaa palautuslähetyksestä.

5. Mikäli palautettava tuote on palautusehtojemme mukainen, palautamme tuotteen hinnan ostossa käytetylle alkuperäiselle luotto- tai pankkitilille vastaanotettuamme tuotteen. Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun, maksa alkuperäisellä laskulla vain ne tuotteet, jotka pidät. Vähennä palautettavan tuotteen hinta laskusta. Emme lähetä pitämistäsi tuotteista uutta laskua.

PALAUTUSEHDOT

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, alkuperäisessä kunnossa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla paikallaan kaikki tuotemerkinnät ja -laput. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Hygieniatuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin. Hygieniatuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitot, sijauspatjansuojukset, sijauspatjat, patjat ja sängyt. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä verkkokaupassa kunkin hygieniatuotteen tuotetiedoissa tarkemmat tuotetiedot -kentässä.

Mikäli palautettava tuote on palautusehtojemme mukainen, rahat palautetaan maksuliikennettämme hoitavan Paytrailin kautta sille luotto- tai pankkitilille, jolta tuote on ostettu. Palautuksesta tulee aina tilauksella näkyvään sähköpostiosoitteeseen pyyntö tilinumeron vahvistamisesta. Verkkopankkimaksut palautetaan Paytrail-tilin kautta (ei koske lasku- eikä luottokorttimaksuja).

Tuotepalautuslomake

Huomasithan, että hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hygieniatuotteita ovat mm. tyyny, peitto, sijauspatja, sijauspatjansuojus, patja ja sänky.