Toimitustavat ja -kulut

Tilaa hyvän unen tuotteet Familon.fi-verkkokaupasta ja valitse juuri sinulle sopivin noutopiste tai toimitustapa eri vaihtoehdoistamme. 

Voit tehdä tilauksen Manner-Suomessa sijaitsevaan osoitteeseen, johon on kiinteä tieyhteys. Toimitus ulkomaille ei ole mahdollinen.

Tilaa tuotteet valitsemaasi noutopisteeseen: Postin Smartpost-pakettiautomaattiin, Postin toimipaikkaan tai R-kioskin noutopisteeseen. Voit tilata kaikki tuotteet myös suoraan kotiovellesi toimitettuna. Suurikokoisten tuotteiden, kuten sänkyjen ja patjojen, toimitustavaksi voit valita vain kotiinkuljetuksen.

Ilmainen postitoimitus: toimituskulut 0 euroa postiin tai pakettiautomaattiin, kun tilauksen loppusumma on yli 90 euroa (ilmainen postitoimitus ei koske kotiinkuljetustuotteita, kuten sänkyjä tai patjoja, kotiinkuljetusta eikä R-kioskin noutopistepakettia).

Kotiinkuljetustuotteet: suuren kokonsa vuoksi sänkyjä, sängynpäätyjä, patjoja ja tasopakattuja sijauspatjoja ei voida toimittaa Postiin, Postin Smartpost-pakettiautomaattiin tai R-kioskin noutopisteeseen, nämä tuotteet ovat kotiinkuljetustuotteita. Poikkeuksena useimmat rullapakatut patjat, lastenpatjat, ohuemmat sijauspatjat sekä sijauspatjansuojukset, jotka voidaan pääsääntöisesti toimittaa myös Postin toimipaikkaan. Mikäli ostoskorin toimitustiedoissa ei näy etsimääsi toimitustapaa, sitä ei ole edellä mainituista syistä johtuen mahdollista valita tilaukselle. Ilmainen toimitus ei missään tapauksessa koske kotiinkuljetustuotteita.

Toimitustapa Hinta
Nouto postin pakettiautomaatista

Tilaus toimitetaan valitsemaasi Smartpost-pakettiautomaattiin. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestitse, kun tilauksesi on noudettavissa.

3,90 €
Nouto omasta postista

Tilaus toimitetaan Postin toimipisteeseen. Saat saapumisilmoituksen tekstiviestitse tai postitse, kun tilauksesi on noudettavissa.

4,90 €
Nouto DB Schenkerin noutopisteestä

Tilaus toimitetaan lähimpään DB Schenkerin noutopisteeseen esim. R-kioskiin. Saat saapumisilmoituksen, kun tilauksesi on noudettavissa. Hinta määräytyy postinumeron mukaan ollen yleensä 4,90 €, erikoisalueet 19,90 €.

Hinta määräytyy postinumeron mukaan
Kotiinkuljetus

Tilaus toimitetaan kotiisi. Toimitamme suuremmat tuotteet kuten sängyt ja tasopakatut patjat vain kotiinkuljetuksella. Kotiinkuljetuksen ajankohdasta ilmoitetaan tekstiviestitse tai puhelimitse aina etukäteen. Hinta määräytyy postinumeron ja tuotteiden koon mukaan 8,90 € – 134,90 €.

Hinta määräytyy postinumeron mukaan
Nouto Familon-tehtaanmyymälästä Heinolasta

Tilaus toimitetaan Familon-tehtaanmyymälään Heinolaan. Varastotuotteet ovat noudettavissa pääsääntöisesti kahden arkipäivän kuluttua tilauksesta myymälän aukioloajat huomioiden. Tilaustuotteet ovat noudettavissa 1-3 viikon kuluttua tilauksesta. Saat ilmoituksen tilaustuotteesi valmistumisesta tekstiviestitse tai puhelimitse, kun tilauksesi on noudettavissa.

0,00 €

Nouto postin pakettiautomaatista

Pakettisi toimitetaan valitsemaasi Smartpost-pakettiautomaattiin. Voit tilatessasi valita ehdotetun, lähimmän noutopisteen lisäksi myös muun haluamasi pakettiautomaatin.

Toimituskulu Smartpost-pakettiautomaattiin on aina sama paketin koosta riippumatta. Hinta 3,90 euroa/tilaus. Yli 90 euron tilaukselle toimituskulu 0 euroa.

Pakettiautomaattiin voit tilata tyynyt ja peitteet sekä pyyhkeet, lakanat, kylpytakit, koristetyynyt ja päiväpeitteet. Tarkistathan aina tuotteen mahdollisen toimitustavan ostoskorisi toimitustapavalikosta.

Tilaus on noudettavissa pääsääntöisesti lähettämistä seuraavana työpäivänä kello 16 jälkeen. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta, jossa kerrotaan selkeät ohjeet paketin noutamiseksi. Pakettia säilytetään pakettiautomaatissa 7 päivää. Tämän jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Nouto omasta postista

Pakettisi toimitetaan Postin toimipisteeseen.

Toimituskulu Postin toimipisteeseen on aina sama paketin koosta riippumatta. Hinta 4,90 euroa/tilaus. Yli 90 euron tilaukselle toimituskulu 0 euroa.

Postin toimipisteeseen voit tilata tyynyt ja peitteet sekä pyyhkeet, lakanat, kylpytakit, koristetyynyt, päiväpeitteet sekä useimmat rullapakatut patjatuotteet. Tarkistathan aina tuotteen mahdollisen toimitustavan ostoskorisi toimitustapavalikosta.

Paketti on noudettavissa Postista lähetystunnuksella saapumispäivänä kello 16 jälkeen. Saat tekstiviestin paketin saapumisesta, kun toimitus on noudettavissa. Mikäli matkapuhelinnumeroa ei ole, lähetetään saapumisilmoitus kirjeenä. Pakettia säilytetään Postissa pääsääntöisesti 7 vuorokauden ajan. Tämän jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle.

Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi pakettia noutaessasi. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Nouto DB Schenkerin noutopisteestä

Pakettisi toimitetaan DB Schenkerin noutopisteeseen. Noutopisteverkostossa on lähes 800 noutopistettä, jotka ovat auki aamusta iltaan mm. yli 450 R-kioskia.

Toimituskulu DB Schenkerin noutopisteeseen on aina sama paketin koosta riippumatta. Hinta määräytyy postinumeron mukaan ollen 4,90 euroa/tilaus suurimpaan osaan Manner-Suomea, erikoisalueille toimituksen hinta on 19,90 euroa/tilaus. Näet lähimmät noutopisteet ostoskorissa ja voit valita vaihtoehdoista mieleisesi. Kaikki DB Schenkerin noutopistepaketin noutopaikat voit tarkistaa noutopistepaketti.fi.

DB Schenkerin noutopisteeseen voit tilata tyynyt ja peitteet sekä pyyhkeet, lakanat, kylpytakit, koristetyynyt ja päiväpeitteet. Tarkistathan aina tuotteen mahdollisen toimitustavan ostoskorisi toimitustapavalikosta.

Vastaanottajalle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestillä tai kirjeellä, kun lähetys on noudettavissa noutopisteestä. Lähetys on noudettavissa 14 vuorokauden ajan, jonka jälkeen lähetys palautetaan lähettäjälle. Paketin noutaminen onnistuu lähetystunnuksella.

Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi pakettia noutaessasi. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Kotiinkuljetus

Tilausten kotiinkuljetus on mahdollinen Manner-Suomessa osoitteisiin, joihin on kiinteä tieyhteys.

Kotiinkuljetuksen toimituskulu määräytyy toimitettavan tuotteen koon ja toimitusosoitteen perusteella pääsääntöisesti seuraavasti: 

  • Tyynyjen, peitteiden ja tekstiilien kotiinkuljetus 8,90 euroa/tilaus, erikoisalueille 44,90 euroa/tilaus. 
  • Sijauspatjojen, rullapakattujen patjojen ja lastenpatjojen kotiinkuljetus 25,00 euroa/tilaus, erikoisalueille 64,90 euroa/tilaus. 
  • Sänkyjen, sängynpäätyjen ja tasopakattujen patjojen kotiinkuljetus 64,90 - 94,90 euroa/tilaus, erikoisalueille 134,90 euroa/tilaus. 

Tilauksesi tarkka toimituskulu näkyy verkkokauppatilauksellasi valittuasi kotiinkuljetuksen toimitustavaksi.

Voit valita toimitustavaksi kotiinkuljetuksen kaikille verkkokaupan tuotteille. Aina kotiinkuljetettavia tuotteita ovat sängyt, tasopakatut patjat ja sijauspatjat, sängynpäädyt ja säilytyslaatikot. Tarkistathan aina tuotteen mahdollisen toimitustavan ostoskorisi toimitustapavalikosta.

Kotiinkuljetus toteutetaan sovittuna ajankohtana ja jakelun ajankohta ilmoitetaan vähintään toimitusta edeltävänä päivänä joko tekstiviestillä tai soittamalla. Tästä johtuen on ensiarvoisen tärkeää ilmoittaa tilauksen yhteydessä puhelinnumero, josta tavoitetaan päivisin. Toimitusaika ilmoitetaan toimitusalueesta riippuen kahden tai neljän tunnin tarkkuudella. Kotiinkuljetukset toteutetaan pääsääntöisesti arkisin ma-pe kello 9-21. Mikäli vastaanottaja ei ole paikalla tai toimitus ei ole mahdollista normaalitoimilla tai sovittuna toimitusajankohtana, tuotteet kuljetetaan takaisin kuljetusliikkeen varastoon.

Kotiinkuljetuksella tarkoitetaan tuotteen kuljetusta asiakkaan antamaan osoitteeseen ja toimitusta sisälle kohteeseen, kuljettajan toimesta, vastaanottajan läsnäollessa. Tämän edellytyksenä on esteetön pääsy kohteeseen. Vastaanottajan vastuulla on lattioiden ja tarvittaessa muun kohteen riittävä suojaaminen.

Kun kuljettaja tuo sinulle lähetyksen, tarkista, että lähetys on tullut oikeaan paikkaan ja sinulla on oikeus vastaanottaa se, lähetyksen kolliluku vastaa rahtikirjan kollilukua ja lähetys on ulkoisesti ehjä. Mikäli havaitset vaurion pakkausta purkamatta, tee vastaanottotilanteessa rahtikirjaan muistutus eli tarkka kuvaus vahingosta. Niiden vaurioiden varalta, joita ei voi pakkausta purkamatta havaita, sinulla on seitsemän vuorokautta (poislukien pyhäpäivät) aikaa tehdä asiasta kirjallinen reklamaatio.

Nouto Familon-tehtaanmyymälästä Heinolasta

Verkkokauppatilauksesi on noudettavissa Familon-tehtaanmyymälästä Heinolasta (Satamatie 12) myymälän aukioloaikoina. Nouto on mahdollinen, kun se on valittu verkkokauppatilauksen toimitustavaksi. Kaikkien tuoteryhmien tuotteiden toimitustavaksi voidaan valita nouto.

Kun varastotuotteita on varastossa, tilaus on noudettavissa pääsääntöisesti kahden arkipäivän kuluttua tilauksesta myymälän aukioloajat huomioiden. Tilaustuotteiden noutoajankohta tulee sopia erikseen myymälähenkilökunnan kanssa viimeistään noutoa edeltävänä päivänä. Myymälähenkilökunta on sinuun yhteydessä tekstiviestitse tai puhelimitse, kun tilauksesi on noudettavissa. Huomioithan, että tilaus on noudettavissa 14 vuorokauden kuluessa. Tämän jälkeen tuote palautetaan takaisin varastoon.

Varaudu todistamaan henkilöllisyytesi tilausta noutaessasi. Toisen henkilön lähetystä noudettaessa mukaan tarvitaan henkilötodistuksen lisäksi valtakirja.

Maksu voidaan noutotilauksissa suorittaa verkkokaupan maksutapojen mukaisesti.

Nouto Familon-myymälästä on aina maksuton paketin koosta tai tuotteiden lukumäärästä riippumatta.

Sivun tiedot päivitetty 20.11.2017.