Usein kysytyt kysymykset

TILAAMINEN

Tuleeko minun rekisteröityä verkkokauppaan voidakseni tehdä tilauksen?

Familon.fi-verkkokaupasta voit tehdä tilauksen myös rekisteröitymättä. 

Sain etukoodin, miten käytän sen?

Käyttääksesi etukoodin lisää tuotteet koriin ja syötä etukoodi ostoskorissa etukoodi-kenttään. Ota koodi käyttöön painamalla aktivoi. Voit käyttää yhden etukoodin/tilaus. Lunastaessasi lahjakortin et voi käyttää etukoodeja.

Miksi minun kannattaa liittyä Friends of Familon -jäseneksi ja rekisteröityä Familon.fi-verkkokauppaan?

Friends of Familon -jäsenenä saat omat sivut tilausten ja tilaushistorian sekä tilaamiesi tuotteiden hoito-ohjeiden tarkasteluun. Friends of Familon -uutiskirjeessä saat käyttöösi vaihtuvia erikoisetuja ja hyvän olon vinkkejä. Liity mukaan rekisteröitymällä ja tilaamalla uutiskirje.

Tilasin uuden salasanan, mutta se ei jostain syystä tule perille?

Onko mahdollista, että olet tilannut Friends of Familon -uutiskirjeen, mutta et ole rekisteröitynyt erikseen verkkokaupan asiakkaaksi ja siinä yhteydessä luonut salasanaa? Kokeilisitko rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi www.familon.fi/rekisteroidy

Olen tilaamassa sänkyä, onnistuuko vanhan sängyn poisvienti?

Onnistuu, valitse ostoskoriin tuote Familon kierrätyspalvelu kotiinkuljetukseen. Tilaamalla kierrätyspalvelun noudamme vanhan sängyn tai patjan kierrätykseen uuden sängyn kotiinkuljetuksen yhteydessä.

Ihastuin hotellisänkyynne, voinko tilata sen Saksaan?

Valitettavasti suurien tuotteiden kuten sänkyjen, tasopakattujen patjojen ja sijauspatjojen sekä sängynpäätyjen toimitus ei ole mahdollinen muualle kuin Suomeen.

Voinko maksaa laskulla tai osamaksulla?

Familon.fi-verkkokaupassa voit maksaa kaikilla yleisillä maksutavoilla helposti ja turvallisesti! Valittavissasi on kolme laskutusvaihtoehtoa: OP Lasku, Jousto sekä Walley-lasku ja -osamaksupalvelu. Walley-laskulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 euroon saakka ja saat korotonta maksuaikaa aina 45 päivää, luotonantajana toimii Collector Bank AB. Lue lisää maksutavoista.

TOIMITUS

Kuinka kauan tuotteiden toimitus kestää?

Varastotuotteiden arvioitu toimitusaika Suomeen on 2–5 arkipäivää, EU-maihin noin kaksi päivää pidempi, keskimäärin 4–7 arkipäivää. 

Tilaustuotteiden toimitusaika Suomeen on pääsääntöisesti 1–3 viikkoa tilauksesta, joissain tuotteissa 4–6 viikkoa. EU-maihin tilaustuotteiden toimitusaika on 2–4 viikkoa tai 5–7 viikkoa tilauksesta.

Suurin osa Familon.fi-verkkokaupassa myytävistä tuotteista on saatavissa heti meiltä valmistajan varastosta. Tarkista tämän hetken toimitusaika tuotesivulta hinnan yhteydestä. Alennusmyynnin aikana toimitusaika voi olla tavallista pidempi. Lue lisää tilausten toimitusajoista.

Voinko tilata tuotteita muualle kuin Suomeen?

Toimitamme kaikkiin Euroopan Unionin (EU) jäsenvaltioihin: Suomi, Alankomaat, Belgia, Bulgaria, Espanja, Irlanti, Italia, Itävalta, Kreikka, Kroatia, Kypros, Latvia, Liettua, Luxemburg, Malta, Portugali, Puola, Ranska, Romania, Ruotsi, Saksa, Slovakia, Slovenia, Tanska, Tšekki, Unkari ja Viro. Voit tehdä tilauksen EU-maassa sijaitsevaan osoitteeseen, johon on kiinteä tieyhteys. Lue lisää toimitustavoista- ja kuluista.

Onko verot ja tullit maksettu, kun tilaan EU-maahan?

Kyllä. Familon.fi tilaukset toimitetaan Suomesta kaikkiin EU-maihin. Vastaanotettaessa ei tarvitse maksaa tulleja. Arvonlisävero (ALV) kerätään toimitusmaan ALV-kannan mukaan tilaushetkellä. Wendre Finland Oy on rekisteröitynyt EU:n sisäisen tavaroiden verkkokaupan One Stop Shop -järjestelmään (OSS). EU OSS-tunniste FI24858490.

Voinko peruuttaa tilaukseni?

Kun olet tehnyt tilauksen, siirtyy se automaattisesti kerättäväksi ja toimitettavaksi. Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluun [email protected]. Mikäli tilauksesi on jo toimitettu, voit tehdä palautusilmoituksen ja palauttaa tuotteen 14 päivän kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Katso tarkemmin palautusohjeet.

Miksi samasta tilauksesta tulee monta eri saapumisilmoitusta?

Mikäli tilasit useampia tuotteita, eivätkä ne mahdu samaan kuljetuspakkaukseen, muodostuu tilauksestasi monipakettilähetys. Saat kuljetusliikkeeltä erillisen saapumisilmoituksen jokaisesta monipakettilähetyksen osasta.

En saanut kaikkia tilaamiani tuotteita, missä vika?

Tarkista ensin, oletko saanut useamman saapumisilmoituksen, tilauksesi saatetaan toimittaa useammassa paketissa. Mikäli olet jo vastaanottanut koko tilauksen ja tuotteita puuttuu edelleen, olethan yhteydessä [email protected].

Toimitatteko kaikki tuotteet kerralla, vaikka kaikkia tilaamiani tuotteita ei ole valmiina varastossa?

Kyllä, toimitamme tilauksen aina kertatoimituksena heti, kun tilauksen kaikki tuotteet ovat varastolla toimitettavissa. Mikäli toivot varastossa valmiina olevien tuotteiden toimitusta ennen tilaustuotteiden valmistumista, olethan yhteydessä [email protected].

Voiko tuotteita tilata lahjaksi?

Kyllä, täydentämällä tilaukselle eri toimitusosoitteen ja puhelinnumeron, toimitamme paketin lahjan saajalle.

Miten lahjan vastaanottaja saa tiedon paketistaan?

Vastaanottaja saa tiedon saapumisilmoituksella. Lahjan saajalle kannattaa kuitenkin kertoa tulevasta lähetyksestä, jotta hän osaa varautua saapumisilmoitukseen. Saapumisilmoitus lähetetään tilausvaiheessa ilmoittamaasi puhelinnumeroon.

TUOTTEET

Etsin allergiselle sopivia tuotteita, mitkä Familon-tuotteista sopivat minulle?

Familonin tyynyt, peitot, tekstiilit, patjat ja sängyt sopivat myös allergisille. Tuotekehityksessä huomioimme aina soveltuvuuden myös herkimmille, jotta voimme tarjota laajan valikoiman kaikille sopivia turvallisia hyvän unen tuotteita. Lue lisää Familon-tuotteiden sopivuudesta allergisille >

Löytyykö Familonilta kierrätetyistä materiaaleista valmistettuja tuotteita?

Kyllä. Suurin osa Familon-tyynyistä ja -peitoista on täytetty kierrätetystä uusioraaka-aineesta valmistetusta polyesterikuidusta. Olemme käyttäneet kierrätyskuitua jo vuodesta 1995 lähtien. Lue lisää Familon-tuotteiden ympäristömyötäisyydestä >

Vastuullisuus on minulle tärkeää, voinko ostaa Familon-tuotteita?

Kyllä. Lähituotanto, pitkäaikaiset kumppanuudet ja kestävät materiaalivalinnat ovat aina olleet Familonin tapa toimia. Ennen kaikkea haluamme Familonin tarkoittavan aikaa ja käyttöä kestäviä tuotteita. Lue lisää Familonin vastuullisuustyöstä >

Tarvitsisin erikoiskokoisen sängyn ja sijauspatjan. Valmistatteko tuotteita erikoiskokoisina?

Valitettavasti emme tällä hetkellä valmista tuotteita erikoiskokoisina. Familon-vuodemalliston vakiokoot ovat joustinsängyille 80x200cm, 90x200cm, 120x200cm ja jenkkisängyille 160x200cm ja 180x200cm. Mallistomme sijauspatjat ovat kokoa 80x200cm, 90x200cm, 120x200cm, 160x200cm ja 180x200cm.

TIETOSUOJA

Miten olette huomioineet EU:n tietosuoja-asetuksen ja mistä löydän tietosuojaselosteen?

Tietosuoja on aina ollut Familonille tärkeä asia. Noudatamme EU:n tietosuoja-asetusta (GDPR) ja kansallista lainsäädäntöä henkilötietojesi turvaamiseksi. Haluamme kertoa tietosuojakäytännöistämme selkeästi ja avoimesti. Täältä voit lukea lisää tietosuojasta ja katsoa tietosuojaselosteen.

Käytättekö sivuilla evästeitä?

Familon.fi-sivustolla käytetään evästeitä ”cookies”, jotta voimme palvella sinua parhaalla mahdollisella tavalla. Evästeiden avulla saatu tieto on luonteeltaan anonyymiä eikä sitä yhdistetä käyttäjältä saatuihin henkilötietoihin. Voit halutessasi estää evästeiden käytön oman selaimesi asetuksista tai poistamalla evästeet selaimestasi sivustolla vierailun jälkeen. Lisätietoja evästeiden käytöstä ja tietosuojasta löydät säännöt ja tietosuojaseloste -sivulta.

 

Sivun tiedot päivitetty 2.1.2023.