Palautukset

Tuotteen palauttaminen

Familon.fi-verkkokaupan asiakkaan on mahdollista peruuttaa kauppa ja palauttaa verkkokaupasta hankkimansa tuote 14 vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja myyntikelpoinen. Poikkeuksena ovat tuotteet, joita ei hygieniasyistä voida vaihtaa, kuten tyynyt, peitot, petauspatjat, patjat ja sängyt.

Suomeen toimitetun tilauksen palautus on maksuton asiakaspalvelusta saamallasi palautustunnuksella. Familon.fi-verkkokauppa ei vastaa palautuskuluista, kun kyseessä on nouto- tai kotiinkuljetustuote tai kansainvälinen tilaus.

Ilmoita palautuksesta täyttämällä palautuslomake. Katso tarkemmin palautusehdot. Mikäli asiasi koskee reklamaatiota, täytä palautuslomake ja valitse syyksi reklamaatio.

Tuotteen vaihtaminen

Mikäli haluat vaihtaa verkkokaupasta tilatun tuotteen, palauta vaihdettava tuote palautusohjeen mukaisesti ja tee haluamastasi tuotteesta uusi tilaus. Kun olemme vastaanottaneet palautettavan ja palautusehtomme täyttävän tuotteen, hyvitämme hinnan alkuperäisessä tilauksessa käytetyn maksutavan mukaisesti.

Tilauksen peruminen

Mikäli haluat peruuttaa tilauksen, ole viipymättä yhteydessä asiakaspalveluun [email protected] tilauksen perumiseksi. Palauttaessasi kaikki tuotteet hyvitämme myös tilauksen toimituskulut. Tuotteen noutamatta jättäminen toimituspaikasta katsotaan tilauksen peruuttamiseksi.

PALAUTUSOHJEET

1. Ilmoita palautuksesta palautuslomakkeella.

2. Saat sähköpostitse palautusohjeet ja -osoitteen.

3. Täytä tilaustietosi tilauksen mukana tulleeseen lomakkeeseen ja liitä se palautuksen mukaan.

4. Pakkaa tuote huolellisesti. Tuotteen pakkaukseen ei saa tulla merkintöjä tai teippauksia.

5. Vie palautus postiin ja tallenna tosite lähetyksestä.

6. Kun palautus on vastaanotettu ja tarkistettu, rahat palautuvat käytetyn maksutavan mukaisesti  n. 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Mikäli palautettava tuote on palautusehtojemme mukainen, rahat palautetaan Familon.fi-verkkokaupan maksuliikennettä hoitavan Paytrailin kautta sille luotto- tai pankkitilille, jota on käytetty tilauksen maksamiseen. Palautuksesta tulee tilauksella näkyvään sähköpostiosoitteeseen Paytraililta pyyntö tilinumeron vahvistamisesta.

Mikäli olet valinnut maksutavaksi laskun, maksa alkuperäisellä laskulla vain ne tuotteet, jotka pidät. Vähennä palautettavan tuotteen hinta laskusta. Emme lähetä pitämistäsi tuotteista uutta laskua.

PALAUTUSEHDOT

Palautettavan tuotteen tulee olla alkuperäisessä pakkauksessaan, alkuperäisessä kunnossa. Palautettavassa tuotteessa tulee olla paikallaan kaikki tuotemerkinnät ja -laput. Palautettava tuote ei saa olla olennaisesti muuttunut. Palautuksen mukana tulee olla kaikki osat, varusteet ja mahdolliset lisävarusteet. Mikäli tuotetta on käytetty tai sitä on käsitelty huolimattomasti, vastaa asiakas tuotteen arvon alentumisesta sen täyteen arvoon saakka.

Hygieniatuotteilla ei yleisesti ole palautusoikeutta. Mikäli tyynyn tai peiton tilannut asiakas kuitenkin huomaa 14 päivän sisällä, ennen tuotteen käyttöönottoa, että tuote ei vastaa odotuksia, on palautus mahdollinen. Tuotteeseen on oikeus tutustua kotona samalla tavalla, kuin vastaavaan tuotteeseen kivijalkamyymälässä. Tuotetta voi tunnustella päältä, mutta tuotetta ei voi käyttää. Hygieniatuotteen voi palauttaa, vaikka tuotepakkaus on avattu, jos tuote on alkuperäisessä kunnossa ja tuotepakkaus on ehjä. Tieto tuotteen hygieniamääritelmästä on nähtävissä tuotesivulla.

Suomeen toimitettujen tilausten palautus. Familon.fi-verkkokauppa maksaa palautusten lähetyskulut asiakaspalautuksiin, kun asiakas täyttää palautuslomakkeen ja noudattaa palautusohjeita. Mikäli tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella, on palauttaminen ilmaista ainoastaan postin toimipaikasta, ei kotoa. Jos tuotetta ei voida esimerkiksi sen suuren koon tai painon vuoksi palauttaa postin toimipaikasta, asiakas vastaa tuotteen palautuskustannuksista.

Kansainvälisten EU-maihin toimitettujen tilausten palautus. Tuotteet voi palauttaa 14 vuorokauden kuluessa toimituksen vastaanottamisesta, poislukien hygieniatuotteet. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja alkuperäisessä kunnossa. Asiakas vastaa kaikista tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Ilmoita palautuksesta Familon.fi-verkkokaupalle täyttämällä palautuslomake.

Sivun tiedot päivitetty 3.1.2024.

Palautuslomake

Huomasithan, että hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta. Hygieniatuotteita ovat mm. tyyny, peitto, sijauspatja, sijauspatjansuojus, patja ja sänky.